Det har hänt igen!

God morgon informationsmotorvägskommunikatörer!

Jönköpings-Posten borde som nyhetsmedium inte tillåta insändare där folk skriver utan subjekt! Idag var det en insändare som började med frasen "Läste Helge Blombergs insändare om dagens musik". Man kan börja en mening men med läste MEN då måste den ställas som en fråga, exempelvis, "Läste du senaste numret av Populär Historia". Som språknörd vill jag hävda att stilbrott av den här kalibern borde vara straffbart och ligga i skala med trolöshet mot huvudman eller något annat brott som folk inte riktigt förstår innebörden av för att språket är lite för byråkratiskt...

Jag visade Värsta språket i min svenskaundervisning här om veckan. Trots dess ålder håller de språkliga diskussionerna mycket hög kvalite, Fredrik Lindström är en riktig klippa.

Jag blev lite varm inombords när läste att han ska ersätta Björn Hellberg i På spåret som domare. Han kommer att axla den rollen med bravur.

Tills dess mina kära vänner....

Mannen i skuggorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0