En ny språkvårdare är född!

God kväll vänner och annat löst folk!

Åter igen är det alldeleles för lång tid sedan det sedan uppdaterades men här kommer lite tankar och språk och annat. Först lite annat:

VI FICK EN UNDERBAR DOTTER FREDAGEN DEN 24/4!

Hon heter Leah och är en underbar liten varelse. Min pojk, Wilmer är världens stoltaste lille storebror, om än lite hårdhänt i sina pussar och sin kärlek. Han har trots omvärldens varningar tagit det ganska bra. I och med detta innebär det jag är ifrån mina i synnerhet trevliga studenter. De är dock i trygga händer hos min ersättare. Jag följer dock deras framfart via informationsteknologins högborg: blggväsendet...

Nu lite språk:
Sedan jag började blogga om språk och hur man använder det så har jag blivit mer medveten om dess vikt i samhället. Folk som pratar väl och vårdar språket får respekt i mina ögon. Språk är status!

Jag kommer under mina barns uppväxt se till att de vårdar sitt språk just av den enkla anledningen som nämnes sist i föregående syfte. Språket lyfter människan och tar henne vidare.

Avslutningsvis:
Om det hade blivit en pojke istället för Leah så hade han fått heta Clerence i tredjnamn, efter Clerence Clemons, saxofonist i E-street band. Wilmer heter Bruce i tredjenamn. Det hade varit coolt att ha barn som heter Bruce och Clerence! Det är dock inte lika coolt att heta Clerence som tjej...

Hur som helst Leah, denna är till dig... från pappa!

Tills dess...

Mannen i skuggorna


Kommentarer
Postat av: Patrik

Gratulerar! Roligt att höra. Se nu till att pallra dig tillbaka till skolan.

2009-05-01 @ 07:14:40
Postat av: Susanne

Grattis Markus! Vilket fint namn ni har valt på tjejen. Vi ses snart!

2009-05-03 @ 14:00:36
Postat av: Den lille hårdrockaren

Grattis till Leah!! Nu får du komma och rädda oss

2009-05-04 @ 11:01:49
URL: http://jaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0